donderdag 12 januari 2012

Appeltaart met marsepeinen bodem en amandelen



Vanavond snel even een appeltaartje gemaakt.
In de diepvries had ik een lapje deeg bewaard. Het was een pâte brisée sucrée. Dat heb ik uitgerold en over een klein bakblikje gerold. Op 180 graden stond de oven en ik heb het taartje een kwartiertje blind gebakken ( dwz.bakpapier in het taartje en daarin bruine bonen als tijdelijke vulling, zodat het deeg niet kan rijzen.)

Na 15 min kan de bodem eruit om de bonen te verwijderen met het bakpapier. Dan nog 10 min. terug zetten om te drogen.
Dan heb ik 2 grote jonagolds geschild en dat gewenteld in wat suiker en paneermeel.
De bodem van de taart heb ik belegd met wat spijs. Een heel dun lapje. Je kan ook cascognekoekjes fijn malen en dat op de bodem strooien, zodat het vocht van de appel niet in de bodem trekt.
De appeltjes in het taartje gedaan en weer in de oven gezet . Ongeveer 25 min.
Dan abrikozenjam opgewarmd en over het taartje gesmeerd.
Simpel en toch heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten