donderdag 14 oktober 2010

Hoe het begon .

Na het zien van de geweldige film van Julie & Julia wilde ik het kookboek eens echt uitproberen. Het is een echt kookboek , heel dik en heel compleet. Haar man heeft er tekeningen bij gemaakt voor de duidelijkheid. Ik was nieuwsgierig naar bepaalde gerechten die ik al kende om de verschillen te zien, zoals ik ze maakte en hoe dat zij ze maakte.Om de recepten te bewaren die ik uitgeprobeerd had, zou ik ze opslaan in mijn computer en toen dacht ik....wat geeft het, Julie heeft het op internet gezet zonder de recepten, dan zet ik ze er gewoon op met de recepten en alles wat goed of slecht gaat schrijf ik erbij.


Laat ik beginnen met ons voortestellen.
Dit is Jasper.Hij wordt deze maand 8 jaar oud. Een lieverd met een allergie tegen onkruiden. Maar geen allergie tegen eten. Daar is hij heel goed in.Hij zit tegen de koelkast half te slapen en hoopt op iets lekkers.
Wij vinden het heel gezellig in onze keuken.

Dit is de keuken. heel oud, maar dat vinden wij niet erg.Mijn schoonouders woonden eerst hier en wij hebben het zo gelaten.

Wat ik het liefste doe is schrijven en fotograferen en met de computer bezig zijn en lezen, piano of accordeon spelen.En nu ook nog koken.Hemeltje, ik moet ook nog werken. We hebben een garagebedrijf waar ik iedere morgen meewerk en 's middags ben ik ook nog regelmatig bezig om de website van ons dorp draaiende te houden.Ook maken we website's en reclame filmpjes. Wat een bezige bijtjes.Daar komt nog bij dat ik 61 jaar ben en ik vind het leven echt te kort. Ik moet wel 100 worden, anders raak ik in de stress.Genoeg over mezelf...laten we het over het kookboek hebben.

Over het kookboek.Een Amerikaanse komt 50 jaar geleden in Parijs aan om daar een hele poos met haar man te gaan wonen . Door het gemis van een in het Engels geschreven kookboek over de Franse keuken komt zij er uiteindlijk bij toeval toe om zelf zo'n boek te gaan schrijven, samen met twee vriendinnen.Dit boek is later het standaard boek geworden voor het Amerikaanse huishouden.
Nu ligt het boek te pronken in mijn keuken, de oven hangt uit elkaar omdat er een nieuw lampje in moet en de schone schorten hangen te wachten aan de haak. Ook is er een nieuwe Le Creuset ovenpannetje met deksel gehaald.Mooi room-wit met steel.
Ik zal mijn best doen om de recepten zo goed mogelijk uit te voeren zoals zij ze beschrijft in haar boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten