vrijdag 11 februari 2011

Macarons van Pierre Hermé....uit Parijs ....per post.









Omdat het bijna Valentijn is en ik er al zo vaak naar gekeken heb, kreeg ik donderdag de verrassing van mijn leven. Een grote doos uit Parijs. In die doos zaten 2 mooie doosjes goed verpakt in plastic met daarbovenop ijs-gel en dat was weer verpakt in een koelhoud verpakking. In een doosjes zaten heerlijk geurende macarons gemaakt door Pierre Hermé uit Parijs . De postbode gaf mijn man de doos en aan zijn gezicht zag hij dat er een verrassing in moest zitten. Hij zei met een samenzweerderig gezicht "zeker voor Valentijn". Schattig van die jongen dat hij daar meteen aan dacht.
Maar het is het leukste cadeau dat ik ooit gekregen heb, dat is zeker.




Het is wel decadent, maar het kan en het is net zo vers dan wanneer je het zelf gehaald had. Je kan er niet voor rijden en ze smaken nergens lekkerder , zegt men. Er zat nog een extra doosje met verrukkelijke chocolaatjes bij in allerlei smaken en speciale vullingen. Dit is leuker dan een leuk dineetje.
Zondag a.s. ga ik ze zelf proberen te maken. Voor de zoveelste keer.
Maar na dit geproefd te hebben ........Nee, ik ben al blij wanneer de buitenkant er goed uitziet.Het is eigenlijk een desert.Je proeft zoveel subtiele smaken. Oh.....hemels lekker.
Je wilt toch eens weten hoe de ultieme macaron smaakt.
Ze kunnen nu nog 5 dagen in de koelkast bewaard worden.Er zaten er 12 in en we zijn met zn tweën,dus iedere dag 1.
Dat is echt een speciaal cadeau. Maar de gulle gever eet ook mee, dat spreekt voor zich.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten