woensdag 13 april 2011

Rozeval aardappeltjes en tuinboontjes




Dit is mijn favorite eten. Rozeval aardappeltjes en tuinboontjes. helaas waren deze tuinbonen niet zo fijn als die van vorige week. Ze komen uit Spanje.In juni en juli zijn ze in Nederland ook pluk rijp. Je kan ze op verschillende manieren eten, maar ik kook ze ongeveer 7 minuten en doe er wat vers bonenkruid op of in gedroogde vorm. Hier in Zeeland heb ik nog nooit vers bonenkruid zien liggen. Ik heb een vaste plant in mijn kruiden/aardbeientuin staan, maar die is nu een beetje ter ziele, dus dan uit een potje.
Een beetje boter in de pan, zout en peper erover, bonenkruid erover en het is klaar.
De aardappeltjes Rozeval zijn erg lekker. Ze zijn nooit te hard en ook nooit te zacht. Heel makkelijke zoetige aardappel.

Ik heb er enkele apart gehouden en in de kas gelegd. Wanneer er mooie scheuten aanzitten, dan die ik ze in een kistje en kweek 3 struikjes op.

•Roseval: deze aardappel die oorspronkelijk uit Bretagne komt, is een middelvroeg, sterk gewas dat veel knollen produceert. Deze zijn middelgroot, mooi van vorm en hebben een rode schil. Het vruchtvlees is gelig en vertoont soms roze strepen. Hij heeft een geweldige opbrengst en de aardappelen zijn redelijk goed houdbaar.
ShareThis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten